protokolarne przejęcie nieruchomości;
załatwianie wszelkich formalności związanych z rejestracją Wspólnoty w systemie REGON i nadaniem numeru NIP;
utworzenie rachunku bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej;
prowadzenie księgowości Wspólnoty Mieszkaniowej;
weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;
prowadzenie i aktualizowanie spisu właścicieli i ich udziałów;
nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnych chyba, że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
windykacja należności od dłużników;
pozyskiwanie pożytków dla nieruchomości, o ile zostanie wyrażona taka wola właścicieli w stosownej uchwale Wspólnoty;
poszukiwanie opłacalnych możliwości i form kredytowania remontów części wspólnych nieruchomości;
analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań
optymalizacyjnych i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w celu obniżenia kosztów utrzymania nieruchomości;
przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej.
prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego;
zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
nadzór nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości, kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynkuoraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali a także chodników przed nieruchomością oraz innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów bądź innych postanowień;
nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku;
zapewnienie usług konserwacyjnych całodobowych (elektrycznych, sanitarnych, ciepłowniczych itp.) i kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków w celu zapewnienia właścicielom i najemcom lokali korzystania z oświetlenia, ogrzewania, dostawy wody i odprowadzania ścieków, gazu, domofonów i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej;
pomoc w wyłanianiu wykonawców na wykonanie robót remontowych w nieruchomości Wspólnoty;
zbieranie ofert i negocjowanie warunków dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w ww. zakresie.
opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów;
przygotowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnot (regulaminy, statuty);
reprezentacja Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami;
reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa;
wykonywanie wszystkich czynności prawnych koniecznych do przejęcia świadczenia usług od dotychczasowego zarządcy - w skład powyższych czynności wchodzi w szczególności sporządzenie protokołu przejęcia nieruchomości, zawierającego charakterystykę nieruchomości i inne niezbędne informacje o nieruchomości orazocena stanu kompletności dokumentacji użytkowej;
zlecanie na podstawie uchwały i na koszt Wspólnoty windykacji opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym.
otwarcie rachunków bankowych dla Wspólnoty Mieszkaniowej i w jej imieniu (zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem) dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek;
prowadzenie odpowiedniej ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy oraz sporządzanie i składanie obowiązujących deklaracji;
przygotowanie projektów planu gospodarczego, w tym planu przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej;
przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty;
sporządzanie i udostępnianie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego;
rozliczanie wpłaconych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, kosztów zużytych mediów oraz wpłat na fundusz remontowy;
prowadzenie analizy terminowości wszystkich należnych opłat;
analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości;
wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej;
prowadzenie obsługi związanej z bankiem i pocztą.
Zarząd i Obrót Nieruchomościami AGORA
Iwona Wiśniowska