Zarząd i Obrót Nieruchomościami Agora

OFERTA NA ADMINISTROWANIE

    Administrowanie nieruchomością

  • protokolarne przejęcie nieruchomości;

  • załatwianie wszelkich formalności związanych z rejestracją Wspólnoty w systemie REGON i nadaniem numeru NIP;

  • utworzenie rachunku bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej;

  • prowadzenie księgowości Wspólnoty Mieszkaniowej;

  • weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;

  • prowadzenie i aktualizowanie spisu właścicieli i ich udziałów;

  • nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnych chyba, że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;

  • windykacja należności od dłużników;

  • pozyskiwanie pożytków dla nieruchomości, o ile zostanie wyrażona taka wola właścicieli w stosownej uchwale Wspólnoty;

  • poszukiwanie opłacalnych możliwości i form kredytowania remontów części wspólnych nieruchomości;

  • analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań

  • optymalizacyjnych i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w celu obniżenia kosztów utrzymania nieruchomości;

  • przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej.

    Techniczne utrzymanie nieruchomości

  • prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego;

  • zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;

  • nadzór nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości, kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynkuoraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali a także chodników przed nieruchomością oraz innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów bądź innych postanowień;

  • nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku;

  • zapewnienie usług konserwacyjnych całodobowych (elektrycznych, sanitarnych, ciepłowniczych itp.) i kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków w celu zapewnienia właścicielom i najemcom lokali korzystania z oświetlenia, ogrzewania, dostawy wody i odprowadzania ścieków, gazu, domofonów i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej;

  • pomoc w wyłanianiu wykonawców na wykonanie robót remontowych w nieruchomości Wspólnoty;

  • zbieranie ofert i negocjowanie warunków dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w ww. zakresie.

    Obsługa prawna

  • opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów;

  • przygotowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnot (regulaminy, statuty);

  • reprezentacja Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami;

  • reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa;

  • wykonywanie wszystkich czynności prawnych koniecznych do przejęcia świadczenia usług od dotychczasowego zarządcy - w skład powyższych czynności wchodzi w szczególności sporządzenie protokołu przejęcia nieruchomości, zawierającego charakterystykę nieruchomości i inne niezbędne informacje o nieruchomości orazocena stanu kompletności dokumentacji użytkowej;

  • zlecanie na podstawie uchwały i na koszt Wspólnoty windykacji opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym.

    Obsługa księgowa

  • otwarcie rachunków bankowych dla Wspólnoty Mieszkaniowej i w jej imieniu (zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem) dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek;

  • prowadzenie odpowiedniej ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy oraz sporządzanie i składanie obowiązujących deklaracji;

  • przygotowanie projektów planu gospodarczego, w tym planu przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej;

  • przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty;

  • sporządzanie i udostępnianie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego;

  • rozliczanie wpłaconych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, kosztów zużytych mediów oraz wpłat na fundusz remontowy;

  • prowadzenie analizy terminowości wszystkich należnych opłat;

  • analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości;

  • wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej;

  • prowadzenie obsługi związanej z bankiem i pocztą.

Wyślij nam wiadomość

* Pola wymagane